Damperli kamyonlar

Damperli kamyonlar – türleri, farklılıkları, kapsamı | “YARD IMPERIAL” şirketinin makaleleri

Damperli kamyonlar, otomatik devrilme kullanarak malların taşınması ve kendi kendine boşaltılması için tasarlanmış büyük boyutlu ekipmanlardır. Bu işlev, gövdeyi serbest bırakma işlemini kolaylaştıran bir hidrolik, burgu ve teleskopik kaldırma sayesinde gerçekleştirilir.

çöp kamyonları

Bu tür makineler için temel operasyonel gereksinimler, güvenilirlik ve ağır yükleri serbestçe taşıma yeteneğidir. Bu tür özel ekipman, inşaatçıların, kamu hizmetlerinin, yüz geliştiricilerin ve kesimlerin sempatisini hızla kazandı. Damperli kamyonlar olmadan, yolların döşenmesi (onarımı), çeşitli tesislerin inşası, arazi ıslahı ve tarımsal ve endüstriyel sorunların çözümü ile ilgili iş süreçlerini hayal etmek zordur.

Ekipmanın çalışmasının çok yönlülüğü, tasarımının ve teknik desteğinin özelliklerini belirledi. Kendinden boşaltmalı makinelerin önemli özellikleri şunlardır:

  • gemiye alınan kargo miktarı;

  • kendi ağırlığı;

  • gerekli hız modlarını koruma yeteneği;

  • motor gücü;

  • vites değiştirme özellikleri;

  • tekerlek kirişinde sağlanan köprü sayısı.

Ürün yelpazesi, her biri bir dizi olumlu ve olumsuz yönü olan birkaç türe ayrılmıştır.

Yol damperli kamyonlar yollarda daha yaygındır. Gevşek ve statik malzemelerin taşınmasında aktif olarak kullanılırlar. Bu tekniğin avantajları arasında:

  • geniş bir kullanım yelpazesi;

  • bakımlı bir karayolu üzerinde iyi hareket hızı;

  • ekonomik sorunların çözümü için önemli olan yeterli taşıma kapasitesi.

Bir damperli kamyonun dezavantajı, kötü yol koşullarında ve zorlu arazi koşullarında kros kabiliyetinin zayıf olmasıdır.

Taş ocaklarında çalışan damperli kamyonlar, büyük hacimli arazilerin taşınması, açık alanlarda madencilik için vazgeçilmezdir. Güçleri ve boş ağırlıkları, tek seferde büyük yükleri taşımayı mümkün kılar. Teknoloji eksikliği, zayıf manevra kabiliyetinde ve yüksek hız geliştirememesinde görülebilir. Ancak belirtilen kullanım koşullarında bu dezavantajlar başka bir artı olarak algılanmaktadır.

Mafsallı teknik, arazide ve dağlarda kullanılır. Ana bölmeler arasındaki özel bağlantı, makinenin zorlu bir yolda ve tamamen yokluğunda artan manevra kabiliyeti göstermesini sağlar. Dar bir açıyla kolayca dönebilir, zor alanlarda iyi bir hız koruyabilir. Bu tür ekipmanın göreceli dezavantajı, 10 ila 50 ton arasında değişen çok büyük bir taşıma kapasitesi değildir.

Tek bir isimdeki yeraltı damperli kamyonlar, uygulamalarının özellikleri hakkında konuşur. Kesimlerde ve yüzeylerde geliştirme faaliyetleri yürütmek için gereklidirler, şaftın küçük bir eğim derecesine, küçük ve orta tonaj kapasitesine sahiptirler. Tasarım çözümlerinin özgünlüğü, aktif uygulama alanlarını sınırlamıştır.

Damperli kamyonlar için çeşitli uygulamalara rağmen, bu tür tüm ekipmanların bir takım ortak özellikleri vardır:

  • önemli bir taşıma kapasitesine sahip;

  • hızlı ve doğru boşaltma için gerekli hareketli bir gövde ile donatılmış;

  • artan karmaşıklık koşullarında çalışırken takdir edilen yeterli veya büyük manevra kabiliyetine sahip olmak;

  • diğer ekipmanlarla etkileşime mükemmel şekilde uyum sağlar, üretim problemlerini çözme aralığını otomatik olarak genişletir.

Kullanım kolaylığı için damperli kamyonda arka, yan veya evrensel boşaltma olabilir. Bu tekniğin bazı örneklerinde, alttan boşaltma seçeneği vardır.

Modern pazar, ürünün kalitesini test etmek için sorumlu bir yaklaşım benimseyen tanınmış üreticilerin çok sayıda kendi kendine boşaltma ekipmanı ile temsil edilmektedir. Değerli damperli kamyonlar yaratan kanıtlanmış şirketler arasında, Caterpillar, BelAZ, Liebherr, Terex, GAZ, ZIL, KamAZ, KrAZ, MAZ, URAL ve çalışmaları yüksek uluslararası standartları karşılayan diğer şirketlerden bahsetmeye değer.